Reklama

Dopravní konference probrala mnoho zajímavých témat

  • 24. října 2022,
  • 12:06

Už po jedenácté se do Kongresového centra Paláce Pardubice sjely z celé republiky přední osobnosti dopravy. Konala se tu tradiční Dopravní konference, na kterou o den později navázal v areálu Správy a údržby silnic Pardubického kraje Silniční veletrh. Díky těmto dvěma akcím se Pardubice vždy na začátku září stávají hlavním městem dopravy.

Reklama

Konference je prostorem nejen pro zajímavé přednášky, které ukazují, jak postupuje budování dopravní infrastruktury nebo jaké jsou možnosti investiční činnosti v této oblasti. Poskytuje zároveň i neformální prostor pro setkávání, vyměňování zkušeností a pohledů do budoucna.

MODERNÍ TECHNOLOGIE

Jeden takový poskytl ve svém příspěvku představitel hostitelského Pardubického kraje, první náměstek hejtmana odpovědný za dopravu Michal Kortyš. „Seznámil jsem posluchače s tím, že Pardubický kraj se se Správou a údržbou silnic Pardubického kraje vydává cestou moderních technologií,“ uvedl Kortyš, podle kterého je hlavním cílem nalézt úspory, zvýšit životnost vozovek a využívat materiály šetrné k životnímu prostředí. „Máme hned několik variant, které navíc můžeme kombinovat v závislosti na lokalitě a dopravní vytíženosti. V současné době již některé navrhované postupy využíváme. Například upravená asfaltová pojiva a směsi, které se v praxi velice osvědčily. Další novinky budeme na základě doporučení odborníků teprve zavádět v příštích letech. Jedná se například o nízkoteplotní směsi asfaltu, recyklaci za studena, větší využití recyklátů a další úpravy technologií. Chci zdůraznit, že se jedná o prozkoumané a ověřené metody, nejdeme experimentovat za erární peníze s novými nápady. Jde spíše o to jít s dobou a zavést do praxe moderní postupy, které ušetří peníze, čas a budou šetrné k přírodě. Proto jsem tento záměr inicioval.

Náměstek hejtmana Pardubického kraje Kortyš vedle toho prezentoval také investiční činnost regionu v oblasti dopravy. Z jeho příspěvku vyplynulo, že v průběhu letošního roku kraj završí 32 staveb za téměř 611 milionů korun. Z nich devatenáct financuje přímo Pardubický kraj. Na vybudování zbývajících třinácti použije prostředky ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Z velké části se jedná o úspěšný model spolupráce kraje a obcí, kdy při jedné investiční akci dochází zároveň k pokládce nebo rekonstrukci kanalizace ze strany místní samosprávy. Přičemž kraj následně provádí celkovou rekonstrukci silnice. Pro příští rok pak Pardubický kraj chystá 24 staveb v celkovém objemu 781,5 milionu korun. Mezi investičně nejnáročnější přitom bude patřit rekonstrukce mostu Pavla Wonky v Pardubicích a stavba mostu v Řečanech nad Labem.

SVOBODA: DŮLEŽITÁ SYNERGIE

Letošním největším investorem v oblasti dopravy v Pardubickém kraji je Správa železnic. Pravidelným účastníkem Dopravní konference je její generální ředitel Jiří Svoboda. Ten ve svém vstupu prezentoval nynější rozsáhlou výlukovou činnost, která v takovém měřítku na železnici dosud nebyla. Jak uvedl, tento pro cestující nepříjemný stav vyvolaný rozsáhlou stavební činností, pomalu odeznívá. Při této příležitosti zmínil, jak je důležitá spolupráce různých složek dopravy. „Do vztahu silnic a kolejí patří slovo synergie, protože cestující veřejnost, a to myslím i silniční, nemá ráda, pokud jeden předmět začne a následně začíná druhý,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Svoboda. „Součinnost je důležitá a o tom jsou tato setkávání. Troufnu si říci, že Správa a údržba silnic Pardubického kraje je v tomto směru nadstandardní. Funguje tu kvalitní komunikace a je vidět zájem na tom, aby vliv na dopravu byl minimální.

ŘADU TÉMAT PŘINESLI SILNIČÁŘI

Spolupráci se Správou železnic si ostatně pochvaluje i druhá strana, tedy krajští silničáři. „Správa železnic je v našem regionu na poli investic velkým hráčem a významně vstupuje do děje,“ prohlásil ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. „Ještě před samotným zahájením konference jsme se s panem generálním ředitelem Svobodou dohodli na systému schůzek, který by naše společná témata posouval dál.

Správa a údržba silnic Pardubického kraje je odborným garantem Dopravní konference a jako taková do programu přinesla širokou paletu zajímavých témat. „Řešíme nadměrné opotřebení silnic II. a III. třídy vlivem výstavby D35. Významně se posunul také projekt Dopravního uzlu Pardubice. Konkrétně k přípravě projekčních a předprojekčních prací na západní tangentě Pardubic, jejíž součástí je i okružní křižovatka v Rybitví. Máme tu i dálniční přivaděče, které přešly z expertní činnosti do realizační fáze,“ vyjmenoval ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. „V letošním roce se předalo nebo předá staveniště na silnici z Litomyšle do Ústí nad Orlicí a také na obchvaty Dašic a Rokytna. V příštím roce se bude stavět obchvat Zminného, díky kterému vznikne ucelený tah z východu Pardubic až na dálnici.

Reklama

Mohlo by Vás zajímat

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu