Úspěšný rok krajských silničářů

  • 7. ledna 2021,
  • 8:41

Letošní rok je i přes jeho abnormalitu ekonomicky nejúspěšnějším v osmnáctileté historii existence Správy a údržby silnic Pardubického kraje. „Hodnotit rok můžeme podle toho, kolik se udělá práce. Kolik se spraví silnic, kolik se opraví budov, kolik získáme pro silničáře strojů. A letos to bylo opravdu mimořádné,“ konstatuje 1. náměstek hejtmana Pardubického kraje odpovědný za dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš.

Reklama

Podařilo se nám na dopravu získat velké množství finančních prostředků, díky kterým jsme mohli opravit mnoho silničních úseků v celém Pardubickém kraji,“ pokračuje Kortyš, podle kterého šly investice v přibližně stomilionové výši také do silničářské techniky a budov.

Rok 2020 do historie Správy a údržby silnic Pardubického kraje zapsal rekord. Do silničního majetku kraje putovalo celkem 2,1 miliardy korun, ať už to bylo na výstavbu, modernizace, opravy, rekonstrukce nebo běžnou údržbu. „Máme za sebou více než devadesát velkých silničních staveb,“ konkretizuje ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. „Tím jsou míněny nejen silnice, ale také mosty či opěrné zdi.

ŠTĚSTÍ PŘEJE PŘIPRAVENÝM

Úspěch silničářů je o to mimořádnější, že se odehrál ve velmi komplikovaném období, kdy celý svět ochromila pandemie koronaviru. Ta ovlivnila činnost snad všech organizací, ať už nutností uzavřít nebo omezit kvůli vládním nařízením provoz nebo přímo onemocněním zaměstnanců. „Nám se podařilo veškerá rizika s koronavirovou nákazou minimalizovat, protože potřebná opatření jsme přijali ještě před tím, než s nimi přišel stát,“ vysvětluje ředitel Němec. Díky tomu nebyla organizace celá, ani žádná její část, paralyzovaná například kvůli karanténě pracovníků. „V období vrcholící nákazy u nás bylo v karanténě nebo v izolaci jedenáct zaměstnanců z celkového počtu více než čtyř set,“ dodává ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje. S organizačními opatřeními, která mají zabránit ochromení provozu, vstoupili krajští silničáři také do období zimní údržby, ve kterém je jejich činnost doslova životně důležitá.

VÝHLED DO BUDOUCNA

S chmurným pohledem hledí regionální samosprávy do dalšího období. Na jejich rozpočty doléhají nejenom dopady pandemie, ale také nejistota kolem daňového balíčku. Pardubický kraj vstoupí do příštího roku s rozpočtovým provizoriem, o řádném rozpočtu bude rozhodovat v únoru. Jaký bude přesně příjem kraje není jasné, je tedy otázka, zda se Správě a údržbě silnic Pardubického kraje podaří přiblížit se nebo překonat laťku tak vysoko nastavenou letos. „Nějaké peníze jsme ušetřili, další prostředky budeme mít od Státního fondu dopravní infastruktury, takže základ tady je,“ říká 1. náměstek hejtmana a senátor Michal Kortyš. „Po schůzi v Senátu, kde jsme odsouhlasili kompenzace přibližně devadesáti procent výpadku příjmů přes rozpočtové určení daní, si můžeme dovolit znovu začít plánovat.“ Pardubický kraj zároveň počítá s prostředky ze SFDI, konkrétně na něj by mělo připadnout přibližně čtvrt miliardy korun. „Myslím, že následující rok bude opět úspěšný,“ dodává optimisticky Kortyš.

Reklama

Mohlo by Vás zajímat

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu