Reklama

Silničáři z Pardubického kraje to s volantem umí

  • 24. října 2022,
  • 12:45

Poradit si s mnohatunovým kolosem, kterému před kabinou trčí navíc velká sněhová radlice, to už vyžaduje notnou dávku řidičské zručnosti. Tím spíš, když je potřeba takové vozidlo ovládat i ve vánici, na náledí nebo za mlhy na klikatících se horských silničkách. Silničářům je tato šoférská bravura vlastní a dokonce soutěží v tom, kdo volant oranžového náklaďáku ovládá nejlépe. V každoročních jízdách zručnosti patří zástupci Pardubického kraje k nejlepším.

Reklama

Regionální kolo jízd zručnosti se konalo v září v pardubickém areálu Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Zúčastnilo se ho pětadvacet závodníků z jednotlivých cestmistrovství, jako hosté si trať přijeli vyzkoušet i jejich kolegové z Údržby silnic Královéhradeckého kraje.

Náročnou trať závodníci v náklaďáku s radlicí absolvují dvoukolově, za trestné body naskakují k výslednému času penalizace. A těch je dost i proto, že po několika měsících je potřeba si nejprve zvyknout na radlici před kabinou. „Přece jenom po letní sezóně sednout do auta se sypačovou nástavbou a radlicí, která je mimochodem široká tři metry třicet, není úplně jednoduché,“ říká ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Krajskému kolu dominoval tradiční favorit Milan Rybenský z pardubického cestmistrovství, který s přehledem zvítězil. Zajistil si tak účast v celorepublikovém finále, stejně jako druhý v pořadí Pavel Bareš z Holic.

REPUBLIKA U STŘEDOČECHŮ

Republikové finále letos hostila Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, kam odcestoval vítěz regionálního kola Milan Rybenský a místo nemocného Pavla Bareše jako náhradník doplnil reprezentaci silničářů Pardubického kraje Aleš Mergl. Ten se na domácí soutěži umístil na třetím místě a o jeho kvalitách hovoří prvenství v krajském kole ve vůbec prvním ročníku jízd zručnosti. V úplně ideální pohodě nejel do Hořovic, kde se finále uskutečnilo, Milan Rybenský. „Několik dnů před závody zápolil s velkými bolestmi zubů, s ohledem na to je výkon, který nakonec podal, obdivuhodný,“ vysvětluje provozní náměstek Správy a údržby silnic Pardubického kraje Marian Cvrkal.

PŘÍŠTÍ ROK NA V4

Ačkoliv i na samotnou soutěž vyrážel vítěz krajského kola jen díky práškům, které mu pomáhaly mírnit bolest zubů, povedlo se mu porazit čtrnáct kolegů a na stupně vítězů si došel pro bronz. I přes zmíněný hendikep si soutěžní jízdu užil a trať mu vyhovovala. Netrápil ho ani rozdíl oproti krajské soutěži, kde se jezdí ve vozidle s manuální převodovkou. „Tady jsme jezdili s automatem, na ten jsem zvyklý na Scanii, tohle byl Man, v tom je drobný rozdíl, jinak to reaguje, jinak se v tom jede, ale neviděl jsem v tom žádný problém,“ popisuje Milan Rybenský, který nákladní auto řídí už téměř čtvrt století, z toho dvacet let jako zaměstnanec pardubického cestmistrovství Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Lepší v Hořovicích byli už jen zástupci plzeňských silničářů František Řepík a Václav Kopta. Tomu se letos podařilo získat šesté místo, a tedy nejlepší české umístění v historii, na vrcholu soutěží zručnosti, kterým je klání nejlepších řidičů zemí V4.

A právě na mezinárodní soutěž se svým třetím místem kvalifikoval i šofér oranžového náklaďáku reprezentující pardubické krajské silničáře Milan Rybenský. O co nejlepší umístění na něm bude zápolit v příštím roce, kdy hostitelem prestižního závodu bude Správa a údržba silnic Plzeňského kraje.

NĚMEC: MÁME ŠIKOVNÉ ZAMĚSTNANCE

O tom, že krajští silničáři umí vzít volant zručně do ruky, přesvědčil i výkon druhého nasazeného. Aleš Mergl, přestože do středních Čech odjel neplánovaně jako náhradník, se umístil na dobrém desátém místě. „Obě ta umístění jsou velice pěkná a svědčí o tom, že skutečně máme šikovné zaměstnance,“ pochvaluje si ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Jízdy zručnosti jsou na jednu stranu zajímavou zkouškou zručnosti řidičů, na stranu druhou je i určitou formou získávání firemní hrdosti a posílení kolegiálních vztahů. „Že to funguje ukázaly i chvíle po skončení soutěže, kdy závodníci i technici společnými silami pomáhají uklízet závodní trať a balit překážky,“ připomíná náměstek Cvrkal. „Vnímám to jako dobrý tmelící prvek mezi kolegy napříč republikou.“ A ředitel Němec k tomu dodává: „Je to součást firemní kultury. Děláme všechno pro to, aby naši zaměstnanci na svou firmu a Pardubický kraj byli hrdí.

Foto: Marian Cvrkal

Reklama

Mohlo by Vás zajímat

Nejčtenější zprávy

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu