Moderní profesionální kuchyně už není o kamnech a škopku...

  • 25. března 2018,
  • 9:09,
  • Trutnov,
  • PR článek

Chcete-li být úspěšní v gastroprovozech a restauračních zařízeních, je třeba začít od základů. A právě ty představuje kvalitní gastrotechnika a gastrozařízení. Trutnovská firma GAST-PRO s.r.o. se věnuje budování profesionálních kuchyní už čtvrtstoletí. Přinášíme vám rozhovor s jednatelem společnosti Václavem Flanderou.

Reklama

Mezi jaké hráče v oblasti profesionální gastrotechnologie a vybavení byste zařadil vaši firmu?

Pokud se pohybujeme ve sportovní terminologii, hrajeme v českém prostředí určitě Extraligu. Neříkám, že jsme pravidelnými účastníky Ligy mistrů, ale snažíme se o to a někdy to vyjde…

V oboru se pohybujete od roku 1993. Jakým vývojem jste si prošli?

V roce 1993 jsme začínali ve dvojici a zabývali se převážně čistým prodejem gastrotechnologií. Ve „Zlatých devadesátých“ nebylo na našem trhu skoro nic, banky půjčovaly na hezký obličej a obchod fungoval víceméně živelně. Všichni jsme se vlastně učili - zákazníci i obchodníci. Postupem času se tržní prostředí začalo radikálně proměňovat a kdo chtěl v tvrdé konkurenci uspět, musel svou činnost rozšířit o komplexní služby s prvotřídním profesionálním zázemím. GAST-PRO s.r.o. v průběhu uplynulých 25 let postupně vytvořilo servisní a projekční oddělení, vybudovalo vlastní technické a administrativní zázemí, otevřelo Odbornou prodejnu gastronomických technologií a provozního vybavení a v rámci péče o zákazníky zprovoznilo špičkově vybavenou školící DEMO kuchyni. Dnes je naše společnost připravena poskytnout svým klientům komplexní službu od úvodního poradenství a projektování nových provozů přes realizaci dodávek technologických celků, zajištění odborného zaškolení až po následný technický servis a trvalou poprodejní péči. Nový provoz jsme pak schopni doplnit inventářem a vybavením jako je sklo, porcelán, nádobí, úklidové prostředky, příbory, bufetové systémy apod.

Co vám třeba pomohlo překonat krize?

Dobré jméno, historie, rozsah služeb, tvrdá práce a profesionalita našich zaměstnanců je nejlepší cesta, jak čelit konkurenčnímu tlaku a krizovým obdobím.

Jaká je současná situace na trhu?

Máte dost zakázek?Současná situace na trhu v oblasti HORECA segmentu těží z obecného hospodářského oživení v ČR. Léta pozastavené investiční záměry v soukromém i veřejném sektoru začínají ožívat a na nedostatek práce si opravdu nemůžeme stěžovat. Objem našich zakázek se za posledních několik let pravidelně navyšuje a naše reálné možnosti jsou omezeny pouze fyzickými limity našeho týmu. Den má prostě pouze 24 hodin.

Kolik zaměstnáváte lidí a v jakých profesích?  Stíháte v tomto počtu uspokojovat zájem o vaše služby?

GAST-PRO s.r.o. zaměstnává v současné době 28 zaměstnanců v uceleném spektru profesí - obchodní poradce, projektanty, marketingové specialisty, školícího kuchaře a technologa, servisní techniky, pracovníky logistiky, administrativy a účetnictví. Pro zajištění převisu poptávky prakticky ve všech našich činnostech stále vyhlížíme schopné a motivované profesionály.

Na kterých pozicích byste potřebovali posílit?

Posílit bychom potřebovali prakticky ve všech uvedených profesích. V tuto chvíli nás nejvíce tíží nedostatek kvalifikovaných servisních techniků a odborně vzdělaných obchodních poradců.

Je složité angažovat do vašeho týmu nové hráče?

Naše profese je v mnoha směrech specifická a úzce specializovaná. Obor „gastronomická technologie“ se na žádných školách nevyučuje, a proto si většinu kolegů musíme „vychovat“ sami. Moderní profesionální kuchyně už navíc dávno není o kamnech a škopku, ale o moderních sofistikovaných technologiích, jejichž obsluha a servis vyžadují vysoce kvalifikované odborníky. Vzhledem k tomu je pro nás i pro nového uchazeče základním předpokladem nejen obecná znalost a dovednost v oboru, ale i motivace a dlouhodobá vize zůstat tomuto oboru a této firmě věrný. Jedině tak je možné efektivně zúročit nemalý počáteční vklad a úsilí obou partnerů - zaměstnavatele a zaměstnance.

Prozraďte, jaké předpoklady by měli mít vaši zaměstnanci?

Naše představy o ideálním kolegovi jsou „velmi prosté“: odbornost, spolehlivost, samostatnost, cílevědomost, schopnost pracovat v týmu, slušnost a stabilita.

Jste k nim pak za to štědrý? 

Jsou u vás lidé spokojeni?Jak vyplývá z výše uvedeného, jedním ze základních předpokladů pro zvládnutí našich procesů je stabilita týmu. A ta se nám dlouhodobě daří udržovat - podstatná část našich kolegů a kamarádů s námi „válčí“ již 10 až 20 let. To je v dnešní době velmi vzácné a do značné míry to vypovídá o atmosféře a vztazích ve firmě. Samozřejmě tak jako všude řešíme dílčí problémy, nemáme na všechno stejné pohledy a občas si dokážeme zostra vyměnit názory - i to ve finále udržuje zdravé ovzduší. Z dlouhodobého podhledu však táhneme za jeden provaz a posunujeme firmu k vyšším metám.

A finanční hledisko?

To je samozřejmě jedním z hlavních kritérií pro spokojenost zaměstnance. Dovolím si však tvrdit, že peníze nejsou to jediné, co činí člověka šťastným. Pocit, že jdu do práce bez nevolnosti okolo žaludku, je někdy „za všechny peníze“. A také o to se, přes všechny nástrahy a krutosti doby, snažíme.

Vaši zaměstnanci jsou připraveni zasáhnout 24 hodin denně. Myslíte, že tento servis je už nutností v dnešní době?


Hospodský, hotelier, nemocnice, dětský domov či sociální ústav neznají pojem volno. Jíst se holt musí pořád… Proto jsme se rozhodli reagovat na potřeby a strasti našich klientů zřízením nepřetržité pohotovostní HOT-LINE linky. Jedná se o náročnou službu, kterou můžeme z důvodu zastupitelnosti poskytovat jenom díky dostatečnému počtu a obětavosti našich servisních techniků.

Má GAST-PRO před sebou v roce 2018 nějakou výzvu? 

Například podobnou té, kdy jste před pár lety kompletně realizovali dodávky technologie do resortu na Maledivách. Naše „maledivské dobrodružství“ je v tomto oboru zakázka, která se svým rozsahem a problematikou jen tak neopakuje. Projekci jsme zahájili v roce 2012, první střediska jsme zprovoznili v roce 2013 a celý resort byl spuštěn do plného provozu v roce 2014. Od té doby provádíme na ostrově pravidelné roční audity a generální servisní prohlídky, v loňském roce jsme zde realizovali nový vyhlídkový Tappanyaki restaurant vybavený unikátní technologií. Nenahraditelné zkušenosti a dovednosti, které jsme uprostřed Indického oceánu získali využíváme každý den při zdolávání dalších výzev. Novou kuchyni zprovozňujeme v posledních letech prakticky dvakrát do měsíce. V loňském roce to byla například dodávka nové centrální kuchyně ve SPA RESORTU LÁZNĚ LIBVERDA, v těchto dnech realizujeme komplexní rekonstrukci centrální kuchyně v LÁZNÍCH TEPLICE v ČECHÁCH.

Co byste na závěr poradil těm, co si chtějí vybavit svoji profesionální kuchyň?V první řadě doporučuji začít včas a vše s předstihem a v klidu vymyslet, vyprojektovat, doladit. V průběhu stavby již pro tvůrčí proces nezbývá mnoho času a to bývá příčinou mnoha zbytečných chyb, nevratných špatných rozhodnutí a v neposlední řadě finančních ztrát. Při výběru dodavatele zvažte především jeho historii a reference a ověřte si, že vámi vybraná firma jsou skuteční lidé z masa a kostí a zeptejte se zákazníků, jak jsou se službami firmy spokojeni i po letech - to může být vodítko k dobrému výběru partnera do nepohody. Na pohled dokonalá webová prezentace může být jen prázdnou bublinou. Projekce a dodávka profesionální kuchyně, kavárny či baru nejsou jen o zaslání krabic spediční službou z bodu A do bodu B, ale o celém složitém a dlouhodobém procesu, který je završen spolehlivou poprodejní péčí.

GAST-PRO s.r.o.
Horská 60, 541 01 Trutnov
www.gastpro.cz

Reklama

Mohlo by Vás zajímat


Nejnovější zprávy Trutnovsko

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu