Uzavření Wonkova mostu nehrozí. Opravy ovlivní provoz minimálně

Pardubice – Dvacet pět tisíc aut, trolejbusů či autobusů denně projede po pardubickém mostu Pavla Wonky. Pro zhruba 170 metrů dlouhou stavbu, která byla otevřena už v roce 1959, je to pořádná zátěž, a tak není divu, že čas od času vyžaduje opravu. Při nedávných mostních prohlídkách bylo zjištěno, že jedno z nosných lan sloužících už od 80. let je poškozené a bude nutné jej vyměnit. Řidiči z krajské metropole si mohou oddychnout, provoz přes most plánovaná rekonstrukce výrazně neomezí.

Reklama

Opravu vyžaduje deviátor, což je součást mostu, která přenáší napětí mezi mostní konstrukci a ocelovými vysokopevnostmí lany. Těch je na mostě celkem 42. Pardubický kraj nechce nic podcenit, a proto připravuje dílčí rekonstrukci.

„Význam mostu je pro krajské město zcela mimořádný, a proto jsme nuceni nezbytné investice provést v krátké době. Nemůžeme připustit, aby podcenění situace vedlo k uzavření mostu tak, jak jsme tomu svědky v Praze,” řekl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický s tím, že rekonstrukce vyjde na 20 až 30 milionů korun.

Pozitivní pro občany Pardubic je příslib, že zhruba rok trvající rekonskrukce nijak výrazně neomezí provoz na mostě. „Wonkův most budeme opravovat za provozu v etapách tak, aby bylo možné zachovat vždy tři až čtyři jízdní pruhy a plný komfort pro pěší a cyklisty,” řekl náměstek hejtmana zodovědný za dopravu Michal Kortyš.

Preventivní opatření dopadne jen na vozidla s hmotností nad tři a půl tuny. Ta nebudou moci při jízdě do centra odbočovat za zimní stadion do Labské ulice. Autobusy a trolejbusy využijí při jízdě přes most výhradně vnější, pomalejší, jízdní pruhy.

Na nedávnou reportáž o stavu mostů ve východních Čechách se můžete podívat  zde.

Reklama

Mohlo by Vás zajímat


Nejnovější zprávy Pardubicko

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu