Mosty na východě Čech jsou v havarijním stavu

V celém Pardubickém i Královéhradeckém kraji je řada mostů v kritickém stavu. Po té co se v pražské Troji do Vltavy zřítila lávka pro pěší, celá republika začala kontrolovat ostatní stavby. Hromadně se tak zavírají mosty ale i lávky pro pěší a východní Čechy nejsou vy jímkou. Nabízí se zde otázka zda hejtmanství a správy silnic jejich údržbu nezanedbali.


Reklama

Královéhradecký kraj čítá přibližně 700 mostů a přibližně 10% z nich je ve stavu, který si žádá zvýšenou péči.

Martin Červíček – náměstek hejtmana:
„Náš kraj je na tom podobně jako ostatní kraje. Ty mosty prostě zestárly, dlouhodobě se jim nikdo nevěnoval a ta situace je hodně obdobná i v našem kraji.“

V letošním roce je v plánu 12 mostů za 135 milionů, přičemž aktuálně jsou v kraji tři mosty zcela uzavřené. Nejznámější je rozhodně most svinarský, ale nedávno se propadl také most v Deštném v Orlických Horách.

Martin Červíček – náměstek hejtmana:
„Přijdete řeknete, že chcete opravovat silnice, tak vám každý zatleská, ale o těch mostech se dlouhodobě nemluvilo.“

V Hradci Králové je v plánu rekonstrukce nadjezdu u fotbalového hřiště. U tohoto nadjezdu se po dlouhých tahanicích kraj s městem dohodli, že vlastníkem se stane kraj. To však není jediný hradecký most ve špatném stavu.

Jindřich Vedlich – náměstek primátora:
„Viadukt, tedy nadjezd u nádraží není v kvalitním stavu a do budoucna bude nutná jeho rekonstrukce.“

Vedení Královéhradeckého kraje sice řidiče ubezpečuje, že další zavírání nehrozí, ale dělníky na mostech stále nevidíme. A podobně je na tom i Pardubický kraj.

Některé mosty v Pardubickém kraji se svou životností bijí na poplach. Příkladem může být most ve Valech. V tomto případě by mohlo dojít do dvou let k jeho rekonstrukci.

Miroslav Němec, ředitel SUS Pardubického kraje: "Most je připraven tak, že je zajištěno financování a most má zajištěny všechny náležitosti, aby mohlo být vypsáno výběrové řízení, které se v současné době připravuje."

Michal Kortyš /ODS/, náměstek hejtmana Pardubického kraje: "By to mělo být zhruba 200 milionů korun a 40 minionů přispívá kraj, takže zbytek jde za povodím Labe a ta investice by se měla provést během dvou let."

Nejkritičtější situace je asi v Řečanech nad Labem. Most má totiž prakticky vyčerpanou svou životnost. Před dvěma lety dokonce Správa a údržby silnic Pardubického kraje prováděla jeho monitoring a pokud se jeho stav jen mírně zhorší, bude se muset muset zcela uzavřít. Špatná situace je i na mostě v Přelouči.

Miroslav Němec, ředitel SUS Pardubického kraje: "Je počítáno, že bude předán Povodí Labe jako obslužný přístup k elektrárně a vodnímu dílu a bytovkám, které se nachází vlastně za ním."

Před nedávnem jsme vás také informovali o špatném stavu Wonkova mostu v Pardubicích. Zároveň jde o jeden z nejvytíženějších dopravních úseků ve městě. Jeho uzavření by tak mohlo mít za cíl zkolabování dopravy ve městě. Žádný ze zmiňovaných mostů se však rekonstrukce zatím nedočkal a tak řidičům nezbývá než doufat, že se jim pod koly aut nerozpadnou. MV a GM TV V1

Reklama

Mohlo by Vás zajímat


Nejnovější zprávy Hradecko

Reklama

PR články

Trutnovské zastavení

Více PR článků
Zavřít reklamu